I'm scratching at the surface now

이제 저는 할 수 있을 것 같아요
And I'm trying hard to work it out

그리고 저는 그에 대해 열심히 노력하고 있죠 
So much has gone misunderstood

너무도 많은 틀린 생각들이 거쳐갔고
This mystery only leads to doubt

이 수수께끼는 의심만을 떠올리게 하죠


And I didn't understand

그리고 저는 이해하지 못했어요
When you reached out to take my hand

당신이 손을 뻗어 제 손을 잡으려 했을 그 때를 말이에요
And if you have something to say

그리고 당신 해줄 말이 있다면

You'd better say it now

지금 말해주는게 좋을 것 같아요


Cause this is what you've waited for

왜냐면 이건 당신이 기다려야 했던 무언가이니까요 
Your chance to even up the score

당신의 기회는 좋은 앞날을 만들어 줄테니까요
And as these shadows fall on me now

그리고 지금 이 그림자들이 제게 조용히 다가오듯
I will somehow

저는 알지 못할거에요


Cause I'm picking up a message Lord

왜냐면 저는 신에게 메세지를 받아요

And I'm closer than I've ever been before

이 평생동안의 거리에 비해 지금 훨씬 가까이 계시죠 

So if you have something to say

그러니까 당신 해줄 말이 있다면 

Say it to me now

지금 말해주세요


Say it to me now

지금 말해주세요
Say it to me now

지금 얘기해 주세요



#많이도 들었지 #Glen Hansard #원스