Looking back on the memory of The Dance

그 춤추던 기억을 더듬어봐요

we shared 'neath the stars above

우린 저 위의 별들 밑에서 함께했죠
For the moment all the world was right

그 순간만큼은 세상의 거짓됨이란 없었어요
How could I have known that you'd ever say goodbye

도대체 당신이 언제 헤어지자고 말할 줄 제가 어떻게 알아야 하나요

And now I'm glad I didn't know

그리고 뭐 이젠, 제가 몰랐다는 것에 대해 기뻐요
The way it all would end

어차피 모든건 끝나게 됬었고
The way it all would go

모든건 떠나게 됬었던 것을요 
Our lives are better left to chance

우리의 삶은 놓쳤던 기회보다 더 좋아요

I could have missed the pain

그 아픔은 잊을 수 있었지만
But I'd of had to miss the Dance the Dance

그 그리운 춤을 추던게 생각나요

Said I what I'd miss the Dance

그 춤이 그립다고 얘기해도 됬을까요


Holding you I held everything

당신과 함께할 때, 전 모든걸 다 가졌어요
For a moment wasn't I a king

그 순간만큼은 제가 왕은 아니였지만
But if I'd only known how the king would fall

만약 제가 왕이 어떻게 몰락하는 지 알았다면
Hey who's to say you know I might have changed it all

과연 누가 저도 모든 걸 바꿀 수 있었다는 것을 알아줄까요

And now I'm glad I didn't know

그리고 뭐 이젠, 제가 몰랐다는 것에 대해 기뻐요
The way it all would end

어차피 모든건 끝나게 되었고
The way it all would go

모든건 떠나게 되었던 것을요 
Our lives are better left to chance

우리의 삶은 놓쳤던 기회에 비해 괜찮아요

I could have missed the pain

그 아픔은 잊을 수 있었지만
But I'd of had to miss the Dance the Dance

그 그리운 춤을 추던게 생각나네요


And now I'm glad I didn't know

그리고 뭐 이젠, 제가 몰랐다는 것에 대해 기뻐요
The way it all would end

어차피 모든건 끝나게 되었고
The way it all would go

모든건 떠나게 되었던 것을요 
Our lives are better left to chance

우리의 삶은 놓쳤던 기회에 비해 괜찮아요

I could have missed the pain

그 아픔은 잊을 수 있었지만
But I'd of had to miss the Dance

그 그리운 춤을 추던게 생각나네요


Yes my life is better left to chance 

네 맞아요, 제 삶은 놓쳤던 기회에 비해 괜찮아요

I could have missed the pain

그 아픔은 잊을 수 있었지만
But I'd of had to miss the Dance the Dance

그 그리운 춤을 추던게 생각나네요

Said I what I'd miss the Dance

그 춤이 그립다고 얘기해도 됬을까요



#Park Hyo Shin #The Dance #Dave Koz #해석

#한국어 #한글 #정확하지 않습니다 여러분?ㅜㅜ