Two years since you walked away from me
2년전 그대가 나를 뒤로한 채 떠나갔을 때
Since all of our scattered dreams
우리의 모든 흩어졌던 꿈들이
Were just thrown away
저 멀리로 그저 사라졌을 때
I'm finally gettin' back to what I used to be
이제야 그때 제가 무엇을 해야 했었는지 깨달아요
Share my pain with my family
제 가족과 저의 슬픔을 나누고
Think I'm on my way
저는 그냥 제 길에 서있다는 것만을 생각해요

I can sleep at night,
저는 밤에 잠을 편히 잘 수 있고,
I don't reach for you when I wake up
아침에 일어났을 때 당신을 잡을 필요가 없죠
But it's taken some time
하지만 가끔 한번씩은 그래요
I can live my life
저는 이 삶을 계속할 수 있어요
Without praying that we could make up
우리가 함께하던 기도가 없이도 말이죠
I'm movin' on, I'm feeling strong inside
저는 잘만 살고 있고, 제 마음은 무엇보다도 강해요

But sometimes I cry, babe
근데 가끔 눈물이 쏟아져 나와요, 그대여
When I'm all alone with this heart of mine
제가 혼자일 때, 바로 지금 이 생각을 지니고 있을 때 
Sometimes I cry, babe
이럴 때 가끔 눈물이 쏟아져 나와요, 그대여
Although you've been gone for a long, long time
저를 떠나간지 이미 정말 오래되긴 했는데 말이에요

Heard you're moving in with someone new
그대가 새로운 분 함께하고 있다는 것을 전해 들었어요 
I hope all your dreams come true
저는 그대가 원하는 것이면 무엇이든 다 이뤄지길 바래요
And you'll both be happy, yeah
그리고 그대와 그 분은 행복할거에요
Been long enough for me to take a look around
참 오래도 그대를 지켜봤네요
I've met a girl, we've been hangin' out
저도 한 여자를 만나오고 있고, 우리 즐기고 있어요
She's been good for me
이 분은 저랑 참 잘 맞아왔죠

But when we're makin' love
하지만 그녀와 제가 사랑을 할 때
She don't take me there like you used to
그대와 사랑을 나눴을 때보다 그리 뜨겁지 않아요
And it hurts when I lie, when I lie baby
그리고 이 사람에게 좋다고 거짓말을 할 때마다 마음이 아파요
Help me understand how to push you out,
제 마음에서 그대를 밀어낼 방법을 알려줘요
Forget you and let you go,
얼른 잊고 떠나보내게 말이에요
Cuz Lord knows I've tried, yeah
왜냐면 제가 너무 힘들어 해왔던 것을 신 마저도 아실거에요

sometimes I cry, babe
가끔 눈물이 쏟아져 나와요, 그대
Been at all that hurtin'
이 고통과 함께 해왔어요
For a long, long time yes, I have babe
너무나도 오랫동안 말이죠
Sometimes I cry, babe
가끔 눈물이 쏟아져 나와요, 그대
Ain't nothin workin'
아무것도 하기 싫어요
For this pain of mine
이 마음의 고통이 계속 있는 한 말이에요

I'll just have to fake it
저는 그저 제 자신을 속여야만 할거에요
Until I can make it
제가 비로소 고칠 수 있을 때 까지
There's a smile on my face, yeah
그 때는 제가 웃을 수 있어요
But I'm broken inside
하지만 이미 제 속은 부셔졌네요

Sometimes I cry, babe
가끔 눈물이 쏟아져 나와요, 그대
When I'm all alone
제가 혼자일 때
When I'm all alone with this heart of mine
제가 그저 혼자일 때, 바로 이 생각을 지니고 있을 때 
Sometimes I cry, babe
이럴 때 가끔 눈물이 쏟아져 나와요, 그대
Although you've been gone
저를 떠나간지 이미 정말 오래되긴 했지만 말이에요
For a long, long, long, long, long
너무나도 오래, 오래, 오래토록
Babe babe babe
그대여, 그대여

#의역과 오역이 많아요 #요즘 에릭베넷음악같은 음악 어디 없나 #Eric Benet #Translation